top of page
  • PRESTEP

Épül a M44-es befejező szakasza Szentkirály és az M5-ös között

Elkezdődik az M44-es gyorsforgalmi út befejező szakaszának, vagyis az M5-ös autópálya és Szentkirály közötti útszakasznak a megépítése. A 32 kilométernyi szakasz közel 106 milliárd forintos beruházásnak köszönhetően jön létre. A szerdai nyitórendezvényen a közlekedéspolitikáért felelős államtitkár azt mondta: a hasonló fejlesztések célja, hogy rövid időn belül bármely hazai településről 30 percen belül elérhetővé váljon egy négysávos út.


Ma (szerda) délelőtt jelentették be, hogy elkezdődik az M44-es gyorsforgalmi út utolsó, M5-ös autópálya és Szentkirály közötti szakaszának építése. Mint a projektnyitó rendezvényen elhangzott, a 32 kilométernyi utat nettó 106 milliárdos beruházás keretében építi meg a Hódút Kft. Ezzel a szakasszal létrejön a Kecskemét és Békéscsaba közötti négysávos összeköttetés.


Mosóczi László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) közlekedéspolitikáért felelős államtitkára a rendezvényen azt mondta, hogy az eddig több szakaszban épülő M44-es Lakitelektől a békési megyeszékhelyig már az autósok rendelkezésére áll, így jelenleg három megyét kapcsol össze.

– A 2019 ősze óta átadott, összesen 88 kilométeres szakaszok nettó szerződéses értéke közel 250 milliárd forint volt. 2020 tavaszán kezdődött meg és várhatóan 2024 tavaszáig tart a Szentkirályig tartó szakasz kivitelezése a kecskeméti visszakötéssel. Most pedig megindulhatnak és 2025 elejére célba érhetnek a munkálatok a Szentkirálytól az M5-ösig tartó befejező szakaszon is – mondta az ITM közlekedéspolitikáért felelős államtitkára.


A nettó 106 milliárdos fejlesztéssel teljesértékű gyorsforgalmi összeköttetés jön létre Budapesttől Békéscsabáig. Az M44-es főpályáját, valamint a hozzá kapcsolódó, közel 50 kilométernyi mellékutat mintegy 400 milliárd forintból építik meg az évtized közepére. A hasonló fejlesztésekkel az a cél, hogy bármely hazai településről 30 percen belül elérhető legyen egy négysávos út.


Dr. Szeberényi Gyula Tamás, Kecskemét alpolgármestere beszédében az M44-es Szentkirály és Kecskemét közötti szakaszának jelentőségét hangsúlyozta.


– Kecskemét napjainkban már megkerülhetetlen gazdasági központja Magyarországnak. Városunk az elmúlt évtizedben egy olyan gazdasági, ipari és oktatási pályán indult el, amely joggal emeli az ilyen központok sorába. Az önkormányzat az elmúlt 10 évben bizonyította azt, hogy elkötelezett a cégek, vállalkozások, gazdasági társaságok letelepedése mellett. A megyeszékhely mára elmondhatja magáról, hogy kereskedelmi útvonalak csomópontjává vált, de ezek már nem mennek át a városon – mondta dr. Szeberényi Gyula Tamás, aki az M44-est "Magyarország selyemútjának" nevezte.


Juhász Zoltán, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. útfejlesztési igazgatóhelyettese azt hangsúlyozta, hogy az M44-es út építése folyamatos.

– Jelenleg a Szentkirály és Lakitelek közötti szakasz kivitelezése zajlik, pont itt, ahol a tájékoztatónkat tartjuk. Innen fog folytatódni a nyomvonal, és tart egészen az M5-ösig, Kecskemétig az 5-ös számú főútig. Ezen a 32 kilométeres szakaszon egy külön szintű csomópontot is létre fogunk hozni a 441-es főútnál, és az 5-ös számú főúthoz fogunk csatlakozni egy turbó-körforgalommal, nagyon közel az M5-ös csomópontjához. Ezzel fog létrejönni a közvetlen kapcsolat az M44-es és az M5-ös között – mondta a rendezvényen a NIF Zrt. útfejlesztési igazgatóhelyettese.


A beruházás a tervek szerint három évig tart majd. Ezalatt több mint 136 ezer köbméternyi aszfalt fog beépülni a pályába, és több mint 3 millió köbméternyi földet mozgatnak meg.


A rendezvényen nyilatkozott a Kecskeméti Médiacentrumnak Szemereyné Pataki Klaudia polgármester is, aki szerint ha elkészül a most elinduló újabb útszakasz, az hatalmas terhet vesz le a város lakosságáról, és megkönnyíti a térség elérhetőségét is.


– Nekünk kecskemétieknek egy elkerülő útszakaszról van szó, hiszen az M44-es forgalmát eltereli a várostól északra, és az M5-össel egy közvetlen kapcsolatot hoz létre úgy, hogy nem jön keresztül a városon. Óriási zajcsökkentéssel, levegőszennyezés-csökkentéssel párosul a beruházás. A másik hozadéka pedig, hogy a kecskemétiek könnyebben érhetik majd el a keleti régiót, a Viharsarkot, Erdélyt – mondta Szemereyné Pataki Klaudia.


A rendezvényen bejelentették azt is, hogy már megkezdődtek a tárgyalások az M44-es folytatásáról, vagyis a Békéscsabától Gyulán keresztül Nagyszalontáig tervezett szakasz megépítéséről is, a román partnerrel közösen.


Forrás: hiros.hu

bottom of page