top of page
  • PRESTEP

Lakossági fórumot tartottak az 52-es út kecskeméti szakaszának felújításáról

Lakossági tájékoztatót tartott kedden délután az 52-es főút kecskeméti szakaszának felújításáról a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. és a kivitelező Hazai Építőgép Társulás Zrt. A szakemberek azt emelték ki, hogy a négysávosítással, a turbó-körforgalmakkal és a burkolatfelújítással gyorsabban halad majd a forgalom, és a zajszint is csökkenni fog.


Bíró Judit, a NIF Zrt. projektvezetője és Kis Csaba, a Hazai Építőgép Társulás Zrt. projekt-koordinátora a Hírös Agórában tartott fórumon elmondták: a kivitelezés I. üteme márciusban vette kezdetét, és mintegy két évig tart majd. Ebben az első ütemben négysávosítják az utat a Katona József Gimnáziumnál lévő kiindulópontjától a Vízmű utcáig (pontosabban azon túl körülbelül 100 méterig), végig felújítják az útburkolatot, és létrehoznak két turbó-körforgalmat: egyet a már létező Olimpia utcai körforgalom átépítésével, egy újat pedig a Sport utcai kereszteződésnél. (A Vízmű utcai kereszteződésben nem lesz körforgalom.) Megújulnak a járdák, kerékpárút épül, és parkosítás is történik majd – tették hozzá.


A lakosság részéről leginkább két téma merült fel: a zajszennyezés, valamint a felújítás ideje alatti forgalomterelések, esetleges lezárások kérdése.


A zajszennyezéssel kapcsolatban a szakemberek azzal biztatták a lakosokat, hogy az új burkolaton csendesebb lesz a közlekedés, ezenkívül nyílászáró-cserét is biztosítanak azoknak a lakóknak, akiknél a zajszint igazolhatóan elér egy bizonyos szintet.


Ami a felújítás miatti forgalmi fennakadásokat illeti, Kis Csaba elmondta, hogy egyeztetésben állnak az önkormányzattal, a Magyar Közúttal, a Kekóval és a Volánnal, az autópálya-kezelővel és a Mercedes-gyárral is. Együttesen próbálják felmérni, hogy hol milyen forgalom fog generálódni a projekt hatására, és igyekeznek olyan megoldásokat találni, amelyek a legkevésbé nehezítik Kecskemét közlekedését. Még az is felmerült, hogy az M5 díjmentesítve legyen az elkerülő szakaszon, erről is folynak a tárgyalások.


A március végén indult kivitelezés első időszakában nagyon sok közműkiváltást kell lebonyolítani, jelenleg ennek egyeztetése folyik a közműszolgáltatókkal, -üzemeltetőkkel – mondta Kis Csaba.


Maga az útépítés júniusban veszi kezdetét, és első fázisában szeptemberig tart. Ebben az első fázisban az 52-es út kezdetétől, a Katona Gimnáziumtól kifelé haladva a bal oldalon bontják meg az utat. Itt már jelenleg is 2x2 sávos az út, tehát ezen a helyen szélesítés nem történik, csak útfelújítás. Kifelé haladva egészen a GAMF-ig a bal oldallal kezdik a munkálatokat, a GAMF után pedig a jobb oldalra térnek át, egészen a jelenlegi, I. ütem határáig, a Vízmű utcáig. Ahol jelenleg csak 2x1 sávos az út, ott szélesítik 2x2 sávossá.


A második fázis októbertől jövő év áprilisig zajlik majd, ekkor áttérnek a másik oldalra, tehát a Katonától kifelé haladva a jobb oldalon kezdik meg a munkálatokat. Közben természetesen a két körforgalom kiépítésére és a többi csomópont megújítására is sor kerül.

A harmadik fázis 2023 májusától júliusáig, a negyedik 2023 augusztusától októberéig, a záró ötödik pedig 2023 novemberétől 2024 márciusáig tart majd – ezzel zárul az I. ütem.


Az útmunkálatok mellet több száz fenyőt és lombhullató fát telepítenek, cserjésítésre, füvesítésre, parkosításra is sor kerül annak érdekében, hogy modernebb, kellemesebb legyen az út környezete. Szinte végig kerékpárutat alakítanak ki (van, ahol már most is van), melynek megoldják a csomópontokon való biztonságos átvezetését is. A gyalogos forgalom is végig biztosított lesz. Az OEP parkolóban 44+2 mozgássérült parkolóállás kerül kialakításra.


A Vízmű utcától az M5-ösig tartó szakasz felújítása, illetve szélesítése, azaz a II. ütem jelenleg még előkészítő fázisban van. Jelenleg az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) elrendelését és a pénzügyi források biztosítását várják, közben a tervek finomítása és a szükséges kisajátítások előkészítése zajlik.


A fórumon elhangzott az is, hogy igyekeznek minél kisebb környezetterheléssel végezni a beruházást, így például figyelnek arra, hogy amennyiben erre lehetőség van, minél közelebbről érkezzenek az alapanyagok. Ballószögről érkezik majd a homok, a homokos kavicsot Bugyi és Délegyháza térségéből fogják szállítani, zúzott követ Tatabányáról hoznak, a betont Kecskeméten állítják elő, az aszfalt pedig várhatóan Kiskunfélegyházáról érkezik majd. A beruházás I. üteme csaknem 4,2 milliárd forintból, tisztán hazai forrásból valósul meg.


A kivitelezés ideje alatt felmerülő kérdések esetén a kivitelező az alábbi elérhetőségen keresztül nyújt tájékoztatást az érdeklődőknek (a panaszokat csak írásban lehet benyújtani):


Projektiroda címe: 6000 Kecskemét, Izsáki út 10. II. emelet



Forrás: hiros.hu

bottom of page