top of page
  • PRESTEP

KeKo: az új tarifák a közösségi közlekedésre ösztönzik a kecskemétieket

Nem emelkednek, egyes esetekben pedig csökkenek is a helyi közlekedés árai Kecskeméten. A cél, hogy minél kevesebben autózzanak, vagy egyáltalán ne használják a személyautókat a városi közlekedés során.


Nem emelkednek jelentős mértékben a kecskeméti helyi közlekedés árai, sőt egyes termékek esetében csökkentek az árak. A közgyűlés tavalyi december 8-ai döntése alapján a diákbérletek például március elsejétől már csak jelképes 1000 forintba kerülnek.


– A bérletek nem lettek drágábbak, a kecskeméti helyi közlekedési árak legutóbb 2013 január elsejétől emelkedtek. Ennek éppen most ünnepeltük a 10 éves évfordulóját. Az eltelt időszakban közel 40 százalékos infláció volt, tehát elvileg logikus lehetett volna egy 40 százalékos tarifa emelés. Ennek ellenére azt a szakmai javaslatot tettük a város vezetése felé, amelyet el is fogadtak, hogy nem javasoljuk a díjtermékek, főként a bérletek árának a növelését

— nyilatkozta Hári Ernő, a Kecskeméti Közlekedési Központ Kft. ügyvezető igazgatója.


Akinek érvényes Kecskemét Kártyája van, annak a bérletára megegyezik majd a 2013-as árral. Mindez a város komoly támogatásának köszönhető.


– Azért választottuk ezt a megoldást a közösségi közlekedésben, mert a város továbbra is elhivatott amellett, hogy a személyautó közlekedést valamilyen módon csökkenteni kell. Azt gondoljuk, hogy a jelenlegi díjszabás ennek egy pozitív üzenete. További érv a tömegközlekedés mellett, hogy egy nagyon gazdag menetrendet tudunk kínálni – tette hozzá az ügyvezető.


Mindezt nem csak a díjakkal, de a szolgáltatások bővítésével is igyekezett elérni a Kecskeméti Közlekedési Központ. Több esetben gyorsabbá téve a tömegközlekedést az autózásnál. Jó példa erre a Hetényegyháza - Kecskemét vagy akár a Kisfái – Kecskemét vasútvonalak bevonása a helyi közlekedésbe.


Forrás: hiros.hu


bottom of page