top of page
  • PRESTEP

Elindult a Károly Róbert körút II. ütemének kiépítése Kecskeméten

Egy 30 évvel ezelőtt megfogalmazott terv megvalósítása indult el ma (csütörtökön) Kecskeméten azzal, hogy hivatalosan is bejelentették a Károly Róbert körút II. ütemének építését. A munkaterület átadással egy 4.4 milliárdos projekt vette kezdetét, amely komoly változásokat hoz a Széchenyiváros illetve a megyeszékhely közlekedésében.


Kecskeméten jelenleg mintegy 112 milliárd forint értékben zajlanak útépítések, illetve ezekhez kapcsolódó beruházások. A mai (csütörtöki) projektnyitóval hivatalosan is elindult, Károly Róbert körúti fejlesztés ennek csak egy kisebb, de nagyon fontos része. A 4.4 milliárdos beruházás az önkormányzat illetve a Magyar Közút konzorciumi együttműködésében valósul meg és lényegében körút hiányzó szakaszának megépülését tartalmazza, mely a Margaréta utcai csomóponttól az 5. sz. főúti csomópontig húzódik majd.


A beruházáshoz szükséges központi forrás 85 százalékát az Európai Unió, 15 százalékát pedig az állam biztosítja, de a területszerzések révén az önkormányzat is több mint egy milliárdos támogatással járul hozzá a munkák megkezdéséhez.

A milliárdos beruházás mai projektnyitóján Kecskemét polgármestere azt mondta, hogy nagyon komoly és összetett építkezés előtt áll a térség és Kecskemét. - Néha talán úgy tűnhet egy külső szemlélő számára, hogy össze-vissza csapkodunk a környék fejlesztéseivel, de mindez azért van, mert az éppen rendelkezésre álló forrásokkal okosan bánunk. Nem állnak mindig egyszerre rendelkezésre a szükséges pénzek és engedélyek, de mint látjuk, ez a sok különállónak tűnő fejlesztés, így a Nyíri úti csomópont építése, a Lánchíd utcai építés vagy a körforgalom kialakítása és a hetényi útcsatlakozás, mind-mind szépen összeáll. Öt éven belül ez a térség nagyon komoly infrastrukturális változáson megy keresztül – fogalmazott beszédében Szemereyné Pataki Klaudia polgármester, aki az előkészítésben résztvevő valamennyi szakember munkáját is megköszönte.


Balogh Zoltán, a városháza fejlesztéspolitikai irodájának irodavezetője a rendezvényen a beruházás legfontosabb műszaki paramétereit részletezte.




- Most átadtuk a területet a munkavégzésnek. Hamarosan nagy munkagépek fognak megjelenni és elindul az útépítés. Az útszakaszon két körforgalom is lesz, az Irinyi utca végében egy hagyományos, míg az 5-ös számú főúton turbó körforgalom fogja segíteni a járműforgalom gördülékeny áthaladását. A beruházásnak ugyanakkor része három autóbusz öböl valamint egy párhuzamos közlekedésre alkalmas kerékpárút, amelytől zöldsáv választ el egy gyalogjárdát. 2.4 kilométer hosszan pedig szikkasztóárkokat alakítunk ki annak érdekében, hogy a csapadékvizet minél inkább elvezessük az úttól. Az itt lévő ingatlanok jobb megközelítését pedig egy zúzottköves szervízút kialakításával segítjük majd, de az útszakaszon kiépül a közvilágítás is – mondta Balogh Zoltán irodavezető.


A Károly Róbert krt. évek óta tartó előkészítő munkái keretében régészeti feltárásokra is sor került. Ezek során késő avarkori és szarmata települések nyomaira bukkantak. A leletanyag egy részét a projektnyitón is bemutatták, de komolyabb tervek is vannak a feltárt faluval kapcsolatban, mondta a rendezvényen Engert Jakabné alpolgármester.

- Úgy gondoljuk, hogy a feltárt kincset nem csak a múzeum falai között kell hogy őrizzék, hanem itt a feltárás helyszínén is. Az utókor számára helytörténeti jelként is meg kell őrizni mindezt, ezért a Széchenyivárosért Egyesülettel közösen kezdeményeztük az installáció megvalósítását – mondta a rendezvényen Engert Jakabné alpolgármester.


Mint a projektnyitó rendezvényen elhangzott: a most bővítésre kerülő gyűjtőúttal Kecskemét belvárosi útjainak tehermentesítése nem áll meg. A folyamat folytatódik az Akadémia krt. és a Március 15-e utca közötti Nyíri úti szakasz felújításával illetve az Arborétum közelében a 445-ös út szélesítésével, de a Széchenyivárosban belső úthálózat fejlesztések is történnek majd. Mindezekkel együtt a térség közlekedésfejlesztési programja a tervek szerint 2024-ig fejeződik be.


Forrás: hiros.hu

bottom of page