• PRESTEP

Virtuális szakmalátogatásokkal népszerűsítik a reál tárgyakat

Sikeres helyi vállalkozók, szakemberek bevonásával, négy-öt perces videókban tárja a középiskolás diákok elé az egyes reál tantárgyak elsajátításával elért szakmai sikereket az AIPA Kft. A Kecskemét Megyei Jogú Város Önkormányzata és a Bács-Kiskun Megyei TIT konzorciumában megvalósuló EFOP-3.3.6-17-2017-00015 azonosítószámú, a "Természettudományos tudástár és élményközpont" című pályázat keretében készülő természettudományos kisfilmek célja, hogy 21. századi módon segítse a fiatalok pályaválasztását. A program megvalósítására 498,74 millió Ft vissza nem térítendő Európai Uniós támogatásban részesült a konzorcium.


- A Kecskemét 4.0 programon belül működik a Pályaorientáció és pályaválasztás elősegítése projektcsoport, ahol felmerült az igény arra, hogy a szakmákba történő betekintéssel segítsük a fiatalok pályaválasztását – foglalta össze a kezdeményezés célját Szalai Anna, az AIPA Kft. ügyvezetője. - Ennek eszközéül különböző, szakmaspecifikus videók készítését határoztuk el, mely a virtuális gyárlátogatási programunk után a virtuális szakmalátogatás nevet kapta. Cégünk már évek óta kiemelt figyelmet fordít a helyi Z generációra, ezért úgy döntöttünk, hogy választunk hat tantárgyat, amelyhez egy vagy két érdekes szakmát kapcsolunk. A város gazdaságfejlesztő cégeként pontosan látjuk, hogy a folyamatos ipari fejlődés hatására milyen gyors ütemben nő az igény a reál szakmákban végzett munkaerő iránt. Eddig összesen 10 különböző céggel készítettük el ezeket a virtuális szakmalátogatásokat, ahol a szakemberek, egy-egy terület jeles képviselői, maguk mesélik el a karrierútjukat.


A középiskolás diákok számára készített 4-5 perces videók a matematika, a fizika, a kémia, a biológia, a földrajz és az informatika világát járják körbe, olyan sikeres helyi szakemberek szemüvegén keresztül, akik egy-egy tantárgy ismereteit hasznosítva lettek a szakmájuk elismert művelői.


- Az anyagok elsősorban a kecskeméti középiskolások számára készültek, de bárki végignézheti őket, hiszen rengeteg érdekes, hasznos, a városhoz köthető információt tartalmaznak – meséli Sárosi Gábor, a projekt vezetője. - Azért döntöttünk a videós formátum mellett, mert úgy gondoljuk, hogy a mai, 21. századi vizuális kultúra világa már megköveteli azt, hogy mozgóképpel kommunikáljunk a fiatalok felé. Tesszük ezt ráadásul olyan dinamikus, színes formában, ami reményeink szerint felkelti az érdeklődésüket, és leköti őket, befogadhatóvá téve ezáltal a tartalmat. A bemutatkozó szakemberek nagyon nyitottak, rugalmasak voltak, amikor megtudták, hogy mi a cél. Olyan szakembereket kerestünk fel, akik humorral, izgalmasan, érdekfeszítően mesélnek a saját pályájukról, és arról, hogy egy adott tantárgybeli tudásukat kamatoztatva hogyan érték el a szakmájukban azt, amivel most kiemelkedőek és egyedülállóak az adott területen.



A videók jelenleg az AIPA Kft. youtube csatornáján, a helyi médiában és az önkormányzat felületein is megtekinthetőek. A Kecskemét 4.0 program keretében egy széles körű együttműködés alakult ki az oktatással és a pályaválasztással foglalkozó intézmények között, akik szeptemberben egy csomagban megkapják a vizuális tartalmakat, így lehetőségük lesz arra, hogy a saját kommunikációs felületeiken, óráikon, programjaikon levetítsék ezeket a diákoknak.



Árvai Andor – Zwack Unicum Nyrt.:

https://youtu.be/QR9YZvQjsLE


Horváth Norbert – Kecskeméti Városfejlesztő Kft.:

https://youtu.be/Df7FzFuEleU


Gábor Tamás – Univer Zrt.:

https://youtu.be/zN-K3f0zDv0


Kecskés Bertalan – Hilti Szerszám Kft.:

https://youtu.be/xh49Jv__rP8


Hajnal Máté – Digitlean Kft.:

https://youtu.be/iB7jtvkQzDU


Dráviczki Csaba – Genevation Aircraft Kft.:

https://youtu.be/QoJVesUfgoE


Hadházy Zsófi és Vallyon Áron – NJE GAMF:

https://youtu.be/jGvKH8nQOVI


Fodor Dávid – IT fejlesztés:

https://youtu.be/M5R92IKY12U


Volenszki Zoltán – Duvenbeck Immo Kft.:

https://youtu.be/2uDfHEVdpNM


Molnár Tímea – Bács-Ág Kft.:

https://youtu.be/Fy_7fWp4t6Y



Sajtokozlemeny_Virtuális szakmalátogatás
.pdf
Download PDF • 193KB