top of page
PRESTEP

Kecskemétnél épül a vidéki Magyarország legnagyobb csomóponti rendszere

  • PRESTEP
  • 2024. okt. 11.
  • 2 perc olvasás

Ezt Pántya József helyettes államtitkár mondta az M5-ös autópálya Békéscsabával történő összekötése kapcsán. Már csak egy szakasz hiányzik ahhoz, hogy négysávos összeköttetés jöjjön létre. Az M44 gyorsforgalmi út jelenleg kivitelezés alatt álló, 33,6 km hosszú Kecskemét-Szentkirály közötti részének megvalósítása ütemezetten történik.


Már csak egy szakasz hiányzik ahhoz, hogy négysávos összeköttetés legyen az M5-ös autópálya és Békéscsaba között. Ezt az Út- és vasútépítésért felelős helyettes államtitkár mondta az erről szóló sajtótájékoztatón, Kecskeméten. Pántya József kiemelte, az új gyorsforgalmi út fejlesztésének köszönhetően az M5–ös autópálya jelenlegi 74. sz. „Kecskemét-Észak” csomópontja teljesen átépül. A beruházás révén az M44-5 sz. főút csomópontjában és az M5-ös autópálya-M44 csomópontjában külön csomópontok valósulnak meg, ezért október 15-től korlátozások lesznek ezen a szakaszon.


– Ha az M0-ás körgyűrűnket nem számoljuk, Magyarország legnagyobb csomóponti rendszere fog megépülni Kecskemét határában. Ez lesz a vidéki Magyarország legnagyobb csomópontja, amelynek építése különböző korlátozásokkal jár

— jelentette be Pántya József.


A beruházás első ütemét tervezetten 2025 első felében adják át a közlekedőknek. Jövőre elkészül az M44 gyorsforgalmi út 5 sz. főút, Kecskemét és Szentkirály közötti szakasza, amit bekötnek az 5 sz. főútba és Békéscsaba irányából az M5 autópályába is. A fejlesztés most induló második üteme 2027 első felében záródik le.


– Ez a beruházás nemcsak városunk, hanem az egész régió számára meghatározó jelentőségű, hiszen a közlekedési kapcsolatok javulása alapvető feltétele a gazdasági növekedésnek és a lakosság életminősége javulásának. Az elmúlt években Kecskeméten eddig nem látott mértékű közútfejlesztés zajlott, ezek a munkálatok napjainkban is folytatódnak

— hangsúlyozta a sajtótájékoztatón dr. Szeberényi Gyula Tamás.


Az országgyűlési képviselő hangsúlyozta, a közlekedési hálózat bővítése, modernizálása nem csak a helyiek kényelmét szolgálja, hanem komoly versenyelőnyt is biztost városunknak az ipar és a kereskedelem területén.

A fejlesztés az Építési és Közlekedési Minisztérium beruházásában hazai forrásból valósul meg, melynek kivitelezését a Hódút Építő Kft. végzi.


A lezárások ütemezése

– 2024. október 10-től nem lehet majd lehajtani az M5 autópálya bal oldalán Röszke felől a 74. sz. csomópontban

– 2024. október 14-től sem fel- sem lehajtani nem lehet az M5 autópálya jobb oldalán Budapest irányából a 74. sz. csomópontban. Így a Budapest felől közlekedők Kecskemétre a 81. sz. (Kecskemét Északi elkerülő) csomópontban, a Lajosmizsére utazók pedig a 67. sz. csomópontban tudnak lehajtani.

– Az 5. sz. főút Lajosmizse-Kecskemét irány és az 5.sz. főút Kecskemét – M5 autópálya Budapest irány továbbra is folyamatosan használható lesz, ideiglenes forgalomkorlátozásokkal.

– Október 15-től az M5 autópálya 74. sz. csomópontjában a fenti lezárások után csak a Kecskemétről Budapest irányába lesz lehetséges a felhajtás, a többi irány előreláthatólag 2026. év őszéig lezárásra kerül. A csomópont építése kapcsán, folyamatos tájékoztatás mellett további ideiglenes forgalomkorlátozásokra lehet számítani.


Forrás: hiros.hu

Comments


Commenting on this post isn't available anymore. Contact the site owner for more info.
PRESTEP
kecske_1szin.png

Jövő.

Menő.

Kecskemét

AIPA Nonprofit Közhasznú Kft.

6000 Kecskemét, Csányi János krt. 14. II/205

 

Telefon: +36 76 953 686

Email: aipakft@gmail.com

  • Facebook
bottom of page